پیشرفت های موثر در تکنولوژی

به تازگی و به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی مشکلات زیادی از مردم حل شده است می خواهیم تازه ترین تکنولوژی های سال 2015 را به شما معرفی کنیم که دستاوردهای مفیدی برای سلامت و زندگی مردم با خود داشته اند

با وجود پیشرفت‌های فراوان بشر در فناوری و علوم مختلف، هنوز در بسیاری از نقاط دنیا زندگی به دلایل مختلف از جمله جنگ، تروریسم، خشک‌سالی، بیماری‌های واگیردار، عدم دسترسی به فناوری‌های بروز و… سخت است.

در سال ۲۰۱۵ بسیاری از شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌های خصوصی و دولتی سعی کردند با ارایه را‌ه‌کارها و یا با حمایت از طرح‌های بشر دوستانه به بهبود شرایط زندگی در این مناطق بپردازند. حال بیایید با هم به تعدادی از این نوآوری‌ها نگاهی بیاندازیم:

۱. دستگاهی که پس‌ماندها را تبدیل به آب آشامیدنی سالم می‌کند

تقریبا ۲/۴ میلیارد نفر در کره زمین وجود دارند که از امکانات اولیه بهداشتی محروم هستند که ۶۶۰ میلیون نفر آن‌ها حتی به منابع سالم آب آشامیدنی نیز دسترسی ندارند.

بنیاد خیریه گیتس برای حل این مشکل با مهندسان بسیاری به بحث پرداخت. در این بین Peter Janicki، مدیر عامل شرکت Janicki Bioenergy، ماشینی را توسعه داده که می‌تواند لجن و یا ضایعات انسانی را در عرض چند دقیقه به آب آشامیدنی سالم، انرژی الکتریکی و خاکستر آنتی باکتریال تبدیل کند.

این فرآیند به کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند تا هم به آب سالم دسترسی داشته باشند و هم انرژی الکتریکی تولید کنند. به علاوه، باعث احداث شرکت‌های محلی برای راه اندازی این دستگاه‌ها و در نتیجه اشتغال زایی می‌شود.

چندی پیش هم بیل گیتس برای تشویق مردم به این پروژه، در مقابل دوربین خبرنگاران از این آب نوشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *